Dizelski motorji imajo različne prednosti v primerjavi z motorji, ki delujejo na bencin, a hkrati zbujajo tudi nekatere pomisleke. Izbira je v veliki meri odvisna od potreb in načina vožnje, pomislimo pa lahko tudi na nekatere druge razlike. Med drugim se pojavljajo razlike tudi pri sestavi izpušnih plinov, na kar morajo biti dobro pripravljeni filtri v notranjosti izpušnega sistema.
Pomembno delo opravlja filter trdih delcev, ki mu pravimo tudi DPF ali FAP filter. Takšne filtre najdemo v izpušnih sistemih dizelskih vozil, saj ravno pri izgorevanju tega goriva kot stranski produkt nastajajo tudi trdni delci, ki so lahko zelo škodljivi za zdravje in okolje. Izpušni sistemi sodobnih dizelskih vozil so zato prilagojeni nalogi, da zadržujejo te delce, preden uspejo uiti v okolje.
Kako deluje FAP filter?
Filter trdih delcev v izpušnem sistemu dizelskega vozila ima pravzaprav precej enostavno nalogo. Po izpušnem sistemu namreč potujejo plini, trdne snovi pa so zelo očiten vsiljivec. Enostavno jih lahko filtriramo z mehanskim filtrom, torej z mrežo, ki prepušča pline, lovi pa trdne delce do določene velikosti. To je zelo učinkovita rešitev za uspešno ločevanje trdnih snovi v izpušnih plinih, seveda pa je nujni pogoj ta, da imamo čist in fin FAP filter, ki bo svoje delo res zanesljivo opravljal.
Filter trdih delcev lahko povzroči težave
Omeniti pa gre tudi to, da lahko ta filter povzroči nekatere težave. Glede na to, da gre za fin filter, ki lovi trdne delce, je seveda možno, da se material na njem nabira, naposled pa se začne filter mašiti. Zato je pomembno, da FAP filter redno vzdržujemo oziroma čistimo. Najbolje za to poskrbijo profesionalni mehaniki, ki imajo prilagojeno opremo za čiščenje teh filtrov. Filter trdih delcev lahko tudi zamenjamo, v nekaterih primerih pa je celo pametno, da ga kar odstranimo.